söndag, september 20, 2009

FO - Djevellue

Den lilla luvan är klar! Jag valde att göra rätstickade knytband istället för I-cords. Jag har aldrig lyckats få till själva skarven på I-cords riktigt bra, och har inte heller riktigt förstått tjusningen i att sticka dem (det kanske förresten hänger i hop). Tyvärr sover modellen just nu så jag kan inte fota henne med mössan på.

Jag gjorde några fler ökningsvarv den här gången och tror nu att den passar ganska bra. Just nu. Men jag får väl sticka en större snart antar jag, för hej vad hon växer vår tjej. Jag undrar just om hon ska hinna använda de båda koftorna jag stickat innan hon är för stor. Hittills har det varit för varmt för yllekoftor nere i barnvagnen.

2 kommentarer:

Inger sa...

Tack för att du delar med dig bilder på er härliga lilla tjej.Man blir alldeles varm i hjärtat när man ser henne.

Anonym sa...

Underbar mössa lilltjejen fått. Är det bra passform på den? Tycker att det brukar vara lite si och så med det.
Ewa