söndag, september 13, 2009

Utmaning: Hur ser det ut hemma hos dig?

Det finns många bloggar som visar vackra hemmiljöer. Inspirerande, javisst, men visst kan de också stressa lite? För så där undanplockat, genomtänkt och fint har ju liksom inte jag hemma. Ändå är det inte är extremt ostädat här just nu. Så jag försöker tänka att det är fint med en plats där livet pågår också. Här kommer några glimtar från en sådan.

Så här ser det ut hemma hos mig på en söndag fm:
Köksgolvet. Det är tur man har ett rymligt kök! Har ni sett den där reklamfilmen där ett par som just fått barn får sitt hem invaderat av prylar?Det ligger faktiskt något i den. Den blå lådan på bilden är dock inte bebisrelaterad, det är bara en pappersinsamling som håller på att svämma över.
Fåtölj i vardagsrummet fullastad med kuddar för att kunna åstadkomma en bekväm amningsställning. På bordet ligger diverse prylar i en salig röra. Där finns stickbeskrivningar, en stickning, udda stickor, en sax, en napp (som lilltjejen naturligtvis ratar), en bok osv.. I korgen därunder bor WIP:s och UFO:n och några sticktidningar. Och bakom den har en stickväska hamnat.I arbetsrummet står sybordet utfällt. Det här sömnadsprojektet har pågått i ett par veckor redan. I onsdags slutade jag sy mitt i en ärmsöm. (Nålen gick av strax efter att lilla N vaknat.) Sedan dess står maskinen orörd. Lägg förresten märke till den charmiga sladdhärvan på golvet.


Och så här ser min utsikt ut just nu. Lilla N sover i Babybjörnen och jag passar på att blogga och äta banan. (Istället för att tömma papperskorgen som står under skrivbordet.)

Hur ser det ut hemma hos dig?

4 kommentarer:

Kristina sa...

Det är härligt att man lever ut i sitt boende. Här hemma har köket fått sig en rejäl städning. Sovrummet skulle verkligen behöva en sådan oxå. Tack för igår!

Anonym sa...

Jag tycker att det ser ut som en familj bor där.Med andra ord mycket trevligt! Vem kan trivas i en helt perfekt lägenhet, där allt är undanplockat? Jag avskyr när jag kommer hem till någon som har det så. Jag vill ha det lite rörigt , men inte skitigt.
Ewa

Inger sa...

Ja du,jag vet inte om jagtörs visa några bilder hemifrån just nu.Kanske att det kommer en glimt nån gång.Just nu svämmar vardagsrumsbordet över av stickade kläder.Har tvättat en hel massa från butiken och ska nu sortera vad som ska tillbaka dit och vad som ska någon annan stans.

Marias stickning och läsning sa...

Funderar också ofta på hur folk som har avskalade hem egentligen lever. Har aldrig lyckats med att plocka fram en sak i taget, använda den och ställa tillbaka. Det väller över av post,tidningar och reklam på köksbordet, av stickningar i vardagsrummet och högar av böcker vid sängen. Osv. Undanplockade saker blir ofta bortglömda. Så jag antar din utmaning, bilder kommer framöver.