lördag, september 26, 2009

Tidig tomte?

Febern har äntligen gått ner idag och jag har kunnat sy klart byxorna jag började på förra veckan. Lilla N växer ju så det knakar och det började bli lite ont om byxor. Tyckte det skulle vara bra med ett par röda, men jag hittade ingen mudd i rätt färg så jag tog vit. "Tomtebyxor" sa sambon och log när jag visade dem, och hjälp, det har han ju precis rätt i. Nåja, jag tror de funkar nu också om man skippar att matcha med lösskägg och tomteluva. Gail har bara växt med några futtiga varv på sista tiden. Det har varit enklare att sticka lite på halvvantarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina byxor, och jag tänkte inte alls på tomtebyxor när jag såg dem.Skönt att du mår bättre nu då.
Ewa

Kristina sa...

Nu är det jul här i vårt hus.. Jättefina och matchar du med någon annan färg än röd tröja/body så skulle man aldrig tänka så.

Mia sa...

Vad söta! Det är aldrig för tidigt för söta tomtar...
Sen har ni ju outfiten klar i december, eller kanske då är det för litet så att det blir mer prinskorv än tomtenissa för lilla N.
Jag skrattade varmt, rött och vitt, tomte såklart, när man ser det.

Skönt att du mår bättre.