söndag, september 09, 2007

Förkyld fröken fixar FO

Jag klarade mig tre veckor i år! Sedan slog den obligatoriska terminsstarts-förkylningen till. Men jag tar det lugnt, sörplar Esberitox, äter frukt och knaprar huvudvärkstabletter och mår säkert finfint snart igen!

I går blev halvvantarna klara.
Garnets lyster och färgerna är svåra att få fram riktigt på bild, och de är liksom just det som gör vantarna fina. Tyvärr stämde inte mönstret i One skein wonders med hur de såg ut på bilden i samma bok. Stickar man efter mönstret får man helt enkelt en lätt vågig resår, precis som jag fått, men på bilden i boken ser man att det liksom är en maskrad som löper ovanpå de andra. Svårt att förklara, men det ser iaf lite mer avancerat ut. I fredags luskade Stickorren (vad skulle man ta sig till utan henne?) ut felet i mönstret, så kanske måste jag prova igen snart, med ett nytt projekt. Jag har lite garn kvar så det skulle kunna räcka till ett par korta muddar.

När vantarna var klara våndades jag en stund. Jag borde ha börjat på tröjärmarna, men det kändes inte kul, så istället lade jag upp till ett par sockor till en tvåårig tös.
Sedan fastnade jag i en ljudbok och stickade framför datorn. Jag vill verkligen skaffa en liten mysfotölj att ha inne i det här rummet! Nu trivs jag ju här!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stickorren forever in our hearts!

<3 <3 <3

Strumpstickan sa...

Goa färger:)

Trollmamman sa...

Färgerna ser underbara ut tycker jag - är de ännu mer fantastiska IRL förstår jag att du är supernöjd =)

Kristina sa...

Usch för förkylning. Min är nästan borta. Snygga blev de och garnet sedan.*mys mys och klappa lite*.