söndag, september 30, 2007

Helg

Ojoj, vad helgerna går snabbt. I går började vi få lite ordning på bokhyllorna här inne iaf. Det känns så bra! Jag måste bara få fråga er en sak. Är det bara jag som älskar färger, men som liksom ändå bara vill ha vitt överallt? Alltså. Jag gillar glada färger på garn och tyg och leksaker och tavlor osv. Och på andras kläder. Och i andras hem. Men när tex en bokhylla blir full med böcker i olika färger så blir den ju liksom så rörig.

Jag skulle gärna låta alla stickrelaterade böcker synas, och utvalda garner och tyger, men resten skulle gärna få bo instoppade någonstans i lådor och korgar eller bakom dörrar.
Nåja. Så blir det ju aldrig ändå. För samtidigt vill jag ju se mina saker, och framförallt använda dem.

När jag diskuterade det där med sambon igår och pratade om vilket garn som kan få ligga framme som prydnad, så började han prata om att måla bildelar i olika färger och ställa in i hyllorna. Ska jag ta det som ett hot tror ni?

I går kväll så stickade jag förresten så duktigt en provlapp och räknade och funderade innan jag lade upp till en mössa. Haha, omkretsen blev giganisk. Nu har jag minskat ner med drygt 30 maskor och hoppas det blir bättre.

Sist jag stickade en mössprovlapp så var det ju det som gjorde mössan bra, men tydligen funkar det inte i resårstickning. ;-)

Det har varit mycket jobb och plugg på sistinde, men nu ska jag iaf äntligen få sticka en stund med några kompisar. Tjohej!! I väg med mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihi.. men sedan dess har jag ju lärt mig att det inte spelar någon roll om man stickar provlappar när det gäller mössor. Det stämmer ju ändå aldrig, det brukar bli minst en upprepning per mössa tycker jag.

Och när det gäller inredningsfärger så förstår jag absolut vad du menar. Jag vill i allmänhet ha få saker/färger (= få intryck) omkring mig. Men just böcker är ett undantag, för böckerna i sig är så lugnande för mig.

Anonym sa...

En kompis ville ha lugn och ro i bokhyllan, och sorterade alla sina böcker efter färg. Sen hittade hon aldrig mer sina böcker!
Men bokhyllor med luckor är inte så dumt, och så blir det inte så dammigt.
Garn är absolut en prydnad. ;-)

Tack för idag, kram!

Kristina sa...

Håller med E, garn är prydnad och även stick och virkböcker. Jag håller med dig om färger. Inte för mycket, därav har jag i 3 års tid haft panik över vår soffa. Måste bara hitta rätt nyans innan jag köper de 8 metrar som behövs för att klä om sittdynorna. Tack för idag!