fredag, september 07, 2007

Fredagfröken lever

Det är så coolt. Jag jobbar heldagar varannan dag och oftast lever jag efteråt. För er som inte vet så har det inte funkat så på ganska länge, mkt pga värk och trötthet. Men, det är så trist så det har jag ingen lust att blogga om. Däremot ville jag dela med mig av den där känslan jag haft idag: "Wow, jag kan!"


Någon som pratade på radion härom dagen sa "Fokusera på det som är bra, inte på det som inte är så bra." Och det är klokt. Alltså tänker jag: "ÅH, vad det är bra att jag klarar heldagar igen! "


Och så tänker jag "ÅH, vad det är härligt att jag har en så fin pojkvän/sambo/man/whatever som på årets enda semestervecka åker tre gånger till en mystisk lagerlokal för att lyckas langa garn till mig." Trots mitt positiva tänkande måste jag ju erkänna att jag hellre skulle ha både honom och garnet här nu. Tänk er vad gosigt! ;-)


Fredagen har inte varit tokig ändå. Har fått kramar både av barn och vänner och jag har stickat in helgen på stickcafé. Nu funderar jag mest i vilken ordning jag ska ta alla projekt jag vill göra!


Sådant jag vill göra:

Ärmar till tröjan. (Jo, jag VILL, men det blir liksom inte av.)

Pärlmuddar i svart ullgarn från Leksands hemslöjd

Sockor till två småflickor i E-tuna

Halsduk i Sublime

Turkos alpacasjal, typ Stickasjalen

Tvåfärgade vantar, eller muddar, i 2-trådig ull

Liten sjal att använda som halsduk i vinter

Mössa eller vantar som matchar min Argosy

Något vackert av presentgarnet jag fått av E

Spetsmuddar enligt Stickfrossa-Annas mönster


..och säkert en massa fler saker som jag bara inte kommer på just nu.

3 kommentarer:

Sussry sa...

Fint med positiva tankar.
Och oj vad många fina idéer du har på projekt.
Heja på!

Anonym sa...

Mycket bra lista.

När kommer han?

Anonym sa...

Det är bra att tänka positivt fröken, för tankens kraft är otrolig.Tänk positivt, och det blir så,eller tänk negativt och det blir så.Valet är lätt....!
Kram!