tisdag, september 04, 2007

Tisdagstempo

Hela gårdagkvällen satt jag placerad i en skön soffa hemma hos en födelsedagsvuxen (iofs så tror jag inte hon skulle ha något emot att kallas födelsedagsbarn). Jag inte bara tror, utan vet, att jag gjorde ett något förvirrat intryck, för jag var ganska borta, men trevligt hade jag iaf!

Stickade lite på senaste barnsockarna. Jag ska nog få dem klara tills i morgon,

Sedan tog jag fram boken "One skein wonders", en härva Skimmer från Wålstedts, och förskräckliga aluminiumstrumpstickor i strl 4,5 mm. Efter det satt jag där och stirrade en stund på min härva innan jag insåg att det var just en härva, och inget nystan. Tur det fanns rådiga människor på plats, för vips hade jag jag fått hjälp att nysta och fått betydligt trevligare trästrumpstickor nr 5 i min hand. Då var det ju bara att sätta igång:

Tack vänner för att ni hjälper en stackars trötthjärna! Och tack för soffplatsen. Jag höll aldrig på att ta mig ur den... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Va? Var du virrig? Jag med!! ;-)

Snyggt blire!