måndag, september 17, 2007

Paj i huvudet?

Klockan 7.45 anlände jag till jobbet med andan i halsen eftersom jag var en kvart sen. Frågade mig varför det var så öde på skolgården. Frågade kollega varför det var så öde. "Klockan är ju 7.45" sa hon.

Jag nöjde mig med svaret och satte igång med förberedelser.
Klockan 8.10 letade jag efter barnen jag skulle ha. De stod inte att finna.
Frågade annan kollega var barnen kunde tänkas hålla hus.

Det visste hon inte. Men hon undrade varför jag letade efter dem redan.

Inte så konstigt eftersom jag egentligen började 8.30 och skulle ha lektion först 9.10.
Jag hann sticka lite innan första lektionen....

2 kommentarer:

Inger sa...

Oj,oj,oj men du kan ju göra det bästa av situationen i alla fall.Tur att du inte går "naken till jobbet"

Unknown sa...

Instämmer med Inger, där ser man nyttan med att vara välklädd!