lördag, september 01, 2007

Lördag

I går kväll blev jag sittande uppe ganska sent med garnköpsbeslutsångest. Min älskling är nämligen på väg till det stora landet i väster och har lovat att försöka få med sig lite garn hem. För att underlätta för honom, som inte precis är någon garnnörd, så har jag mailat iväg en inköpslista direkt till en garnbutik där borta.

Jag menar, nog för att det är kul med överraskningar, men ärligt talat, hur glad skulle jag bli om gått här och drömt om en mjuk boll handmålad merino och sedan fått ett par nystan sådant här.

Detta listskrivande var dock inte precis enkelt, och jag får lov att erkänna att det har tagit ett antal timmars garnsurfande (efter färgnummer och liknande), mönsterbläddrande och dreglande innan jag lyckats bestämma mig. Först försökte jag få koll på vilka garner som var prisvärda och vilka som är svåra att få tag på här hemma, men sedan bara orkade jag inte ta alla faktorer i beaktande utan valde helt enkelt några garner jag vill ha. Nu var det ju dock inte helt enkelt, det heller.. Jag ville ju ha så mååååånga!

Nu lär jag alltså gå här och längta ett par veckor. Mest efter sambon, men en liten gnutta efter hans väskinnehåll också. ;-)

Idag skiner dock solen så jag ska städa lite och sedan ta mig en promenad. Till kvällen blir det lite grodvirkning och strumpstickning. J:s lillebror ska få sockar till höststövlarna.

3 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Jag är dålig på geografi och nyfiken så jag måste fråga... Charlotte, NC.. är det New York City eller var ligger det?

Fint handmålat merino:)

Fröken Fräken sa...

Klart du ska fråga. Annars får man ju inget veta, som bekant. :)

NC = North Carolina

Anonym sa...

Inköpslistor är bra.

Redigt bra.

Vi ses strax!