lördag, augusti 11, 2007

Beting

Tröjbetinget klarades av någon gång i fredags natt. För då maskade jag av framstycket på tröjan. Jag är inte nöjd, men jag orkar inte göra om fler gånger så nu får det vara som det är.



(Note to self: Om man låter det flera veckor (månader!?) emellan sticktillfällena är stickfastheten garanterat inte konstant.)

I helgen har jag sedan i princip bara stickat några varv på spadersjalen, men det är långa varv så det tar sin lilla tid.

Och nu tänkte jag skriva att jag har packat jobbväskan inför morgondagen, men jag inser att det har jag ju INTE ALLS. Jag har inte lagt ner någon stickning! Jag måste genast åtgärda. Även om jag inte kommer sticka ett enda varv så kan jag ju inte gå naken till jobbet första dagen efter sommarlovet.

5 kommentarer:

Inger sa...

Det skulle just se fint ut de!!!!!!!!!

Désirée sa...

Men, det ser jättebra uuuuuuut!
Varför är du inte nöjd?
Nåväl, lycka till med första arbetsdagen idag!

Anonym sa...

Instämmer med D - tycker att tröjan ser jättefin ut!

Hoppas att första arbetsgaden varit okej! :)

Kristina sa...

Hoppas nygamla jobbet kändes bra. Jag har 4 nätter kvar sedan är det ledigt i en vecka. ska bli skönt.

KRAM!

Karin sa...

Håller helt med ovanstående, snyggt!

Är det tröjan från Ingelise? Jag är också sugen på den, men har inte hittat rätt garn ännu...