onsdag, juni 21, 2006

En virkad skål!?

Lånade boken "Enkel virkning" av Erika Knight på bibblan härom dagen. Naturligtvis fick jag lust att prova på virkningen igen. Sist jag försökte resulterade det i en (1!) ganska konstig toffel.
Det pågående projektet lär nog vara ännu konstigare, men faktiskt också roligare.



Jag virkar med något slags ganska segt, och ganska tjockt snöre som jag köpte igår. Vet faktiskt inte säkert vad det är gjort av, men det känns som bast ungefär. Det är lite bökigt att virka med, och jag får ta i rätt ordentligt ibland, vilket resulterat i att jag har ganska ont i virkhanden. Får ta en bit i taget! Undrar ganska mycket vad det kommer bli... ;-)

1 kommentar:

Désirée sa...

Vad spännande!
Du, det är samma med mig, jag har fått träningsvärk av att virka.
Jag vill veta var du har köpt det dät garnet!