söndag, juni 11, 2006

Ont om tid är det gott om

Senaste veckan har varit ganska fullbokad för min del. Visserligen också med roliga (!!) saker, men det hjälps liksom inte - trött blir man ju ändå. Söndag eftermiddag hade jag uträttat veckans sista måste-ärende och då jag landade på min köksbalkong med en kopp kaffe. Skööönt! Jag gillar verkligen den balkongen bättre nu, så det känns som min växtinvestering var en god investering!

En stickkompis har nyligen visat hur man stickar på påtbräda. Inte för att jag förstår riktigt hur det fungerar, men det ser roligt ut! Jag kom då att tänka på det "påta" som jag lärde mig som barn. Det innebar egentligen att man fingervirkade/stickade snoddar. Minns att min kompis och jag hade med oss garnnystan och satt och påtade sådana snoddar på rasterna i lågstadiet. Nu var jag ju förstås tvungen att testa igen. Så här kan alltså snoddarna se ut:


Opalsocka nummer två både växte och krympte när jag var och stickade på picknicken i går. Kan tipsa nyblivna sockstickare om att inte försöka sticka tå-momentet där hälen ska övergå i fot. Det blir liksom så svårt att få ner en fot i den sockan sedan. Idag har jag fixat till mitt misstag, och så här ser sockan ut nu:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör man såna? De ser inte ut som jag minns.
Fingerstickningsworkshop?

Kattmamman sa...

Tycker jag med!!!

Fröken Fräken sa...

Åh, det är lätt, bara man ver hur. Ska visa när vi ses nästa gång!