torsdag, juni 15, 2006

Migränmedicin

Har kvicknat till efter en eftermiddag/kväll med dundrande huvudvärk, så nu kan jag äntligen lägga ut de utlovade garnfotona. Ganska bra hjälp mot huvudvärk är förresten
a) huvudvärkstablett
b) vatten
c) sömn
d) svalka
e) vaniljglass med kardemumma
f) härliga garner som väntar

Har klarat av a-e, och här är nu alltså f!

Detta köpte jag på Stickat och klart. Härligt Giotto-bandgarn från Colinette, en härva handfärgad Alacama alpaca, och fyra nystan bomullsbandgarn. Det är bara det sistnämnda som har ett destinerat öde. Meningen är att det ska bli ett linne.


Närbild på Giotton...


Här är innehållet i min fina påse från Vävkompaniet. En härva flammigt tvåtrådigt ullgarn, några bitar supertjockt garn (minns inte namnet), och så lite reflexgarn.
Finns inte några speciella planer för detta heller, mer än att reflexgarnet kanske kan vara roligt att sticka in i några vantar till vintern.


Jag glömde ju berätta igår att opalsockarna blev klara i bilen på väg hem! Whohoo!

3 kommentarer:

Kattmamman sa...

Grattis, grattis och kram! Hoppas migränen gick över.

Det där Gittobandgarnet - mumsfilibabba!!! de andra var inte så dåliga heller.

Hälsar en som fortfarande står på minus på garnkontot....men plus på recycleing-kontot.

Stickorren sa...

Så mycket fint! Och kul med sockorna, dom blev jättesnygga!

Anonym sa...

Vad heter din giottofärg?

Jag har stickat en diagonal grej av "forrest". Det ser lika ut på bilden, men jag minns det som mer turkos.

Migrän är skit, Vi röstar nej till det i årets val, va?

Kram!