lördag, juni 03, 2006

Försommar

Så här vacker utsikt har vi just nu från vårt "hobbyrum".

Jag skulle verkligen vilja ha en plats att sitta där vid fönstret nu. Tyvärr står strykbrädan precis där nu, och hela resten av rummet är belägrat med prylar, både hobbyrelaterade sådana och sådant som vi förut haft i bokhyllan i vardagsrummet. Vår nya bokhylla har nämligen fortfarande inte kommit. Så man blir inte glad av att gå in i hobbyrummet just nu, förutom om man tittar ut genom fönstret då!

I veckan inhandlade jag förresten en korg att ha bredvid soffan, så jag kan sluta slänga stickningar omkring mig på bord och i påsar på golvet. Vi får väl se om det hjälper...

Det blev ingen film i går kväll, men väl lite hälstickande medan sambon kollade på fotboll. Jag har tagit mig förbi det jobbigaste momentet, och har bara kvar några varv med minskningar innan det blir raksträcka fram till tån.

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Raksträckor är behagliga! Ha en fortsatt trevlig helg med sockorna.

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»