tisdag, juni 20, 2006

Workshopsalster

Här har jag nålfiltat fast ett hjärta på baksidan av min "provlapps-börs". Det var jättehäftigt. Hade ingen aning om hur man gjorde när man nålfiltade, mer än att det inkluderade en nål, förstås. En sådan här enkel applikation var oväntat enkel att få dit. Bara att picka lite upp och ner med nålen i kanterna på hjärtat. Frågan är hur bra det håller? Slits det lätt? Någon som vet?

Vi provade ju också att tova ett hjärta i handen. Så här blev mitt:

Och så till sist, mitt tekanne-underlägg, med infiltade ullgarnsbitar. Jag kantade underlägget med langettstygn i samma garn medan jag väntade på soffan förut.Kan också meddela att det inte blir så mycket av med det där att sitta i nya soffan och sticka ikväll. Sambon har dragit iväg för att köra gokart och lämnat mig och det gigantiska soffpaket ensamma. Soffan har ännu inga ben, och ser inte såååå inbjudande ut just nu:

Rapport om dess stickvänlighet kommer således en annan dag!

2 kommentarer:

A sa...

Första bilden ser photoshoppad ut!

Anonym sa...

Vare nån bubbelplast med soffan då? ;-)))