fredag, juni 02, 2006

Freitag

Bäst jag uppdaterar lite så att inte E blir så orolig för mig ;-)

Idag är det fredag och det känns så bra. Har jobbat, och på vägen hem åkte jag förbi blomstermarknaden och impulshandlade lite mer balkonggrönt. Härligt! (Vad kallar man förresten egentligen ett sådant där ställe där man köper uteväxter? Det är ju inte en blomsterhandel direkt. Kanske en trädgårdsbutik?)

Idag blåser det i träden. Så även i mitt krusbärsträd på balkongen. Det svajar ordentligt, men ser ut att ha klarat sig bra hittills. Jag har nu planterat mina nyinköpta växter och hoppas att även de står ut i blåsten. Nu sitter jag här ganska nöjd, med jord under naglarna och väntar på att sambon ska komma hem så vi kan laga mat.

Ikväll hoppas jag det blir en film, och kanske lite stickning därtill. Om jag vågar. Det är dags för hälen på min opalsocka, och att sticka häl är nog inget jag borde göra utan att ägna det min fulla uppmärksamhet.

Önskar er alla en skön pingsthelg!! (Tänk att det är 50 dagar sedan påsken!?)

Ps. Kollade lite närmare på butiken i förra inlägget och såg att man får betala 20 euro i frakt hit till Sverige. Kanske inte så lönsamt att beställa enstaka nystan alltså. Ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt!

Fast jag uppar inte heller, jag är i Stockholm. Köpte garn för 500 hos http://www.hamiltondesign.biz igår. Det var inte svårt, men så fanns det ju även rea-korgar där. 3 Opal åker med hem, ev till mamma.

kram!

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»