tisdag, juni 13, 2006

I've got yarn!

Idag har jag fått två paket och min stash har växt till en bra bit över sin dubbla storlek. (Snart kommer ni dock förstå att den inte var så särskilt stor innan.)

Först öppnade jag det lilla Tradera-paket:

Tre nystan sockgarn, till tunnare sockor/strumpor. Regian kommer iofs inte räcka till det, men någon användning ska jag nog få för det.

Sedan öppnade jag det större paketet, från Grunnebo garn. Paketet var väl inlindat med många varv paketpapper. Till sist kom detta fram:

Raggsocksgarn av olika slag, till framtida produktion, och så bambustickor i grövre tjocklek, som borde fungera till garnet. Jag hoppas nu slippa mina aluminiumstickor, och därigenom undvika hål i pekfingarna framöver...

I Grunnebopaketet fanns även detta:

Det bästa av alltihop! Tvåtrådigt ullgarn i ett antal olika färger. Det fanns så många olika färger att välja på att jag helt enkelt inte kunde bestämma mig. När jag väl lyckats begränsa mina val åtminstone till detta antal var jag tvungen att kapitulera och beställa allihop. Skyller på att jag ju måste få ha ett litet inspirerande garnlager hemma. Frågan är väl bara om jag någonsin kommer lyckas bestämma vilka färger jag ska kombinera. Jag tycker de är så fina tillsammans som de är, när de ligger där i sin hög.

Nu måste jag gå och klappa lite. I morgon riskerar jag att få nya kelgrisar...!!

7 kommentarer:

Kattmamman sa...

Grattis till dina nya kelgrisar!!! De där färgerna är bara att dö för!

Anonym sa...

Åååååååååå!

Å det där ensamma regianystanet kan ju bli ränder på rör... eller bebisrör...!

Désirée sa...

idag har jag också gjort en beställning från Grunnebo: naturbomull till en pippitröja :)

Stickorren sa...

Så mycket fint!!
Men en ovetandes fråga: Vad/var är Grunnebo??

Anonym sa...

Åååh! Jag vill också få mjuka paket! :) Den tvåtrådig ullen ser jättefin ut! Och det ensamma regianystanet kan bli sockor utan skaft, till att värma kalla inomhusfätter på vintern.

Mia sa...

Härligt paket. Värsta julafton.

Malin sa...

Vilken färg- och garnprakt!
Visst är det härligt att ha garn hemma att klappa på. :)