onsdag, augusti 01, 2007

Färgglad dag?!

I går var det spontanstickning på stamstället, och spadersjalen väntar efter det bara på sin spetskant. B:s första socka blev klar i går kväll. Jag har skrattat en del åt formen, eftersom jag stickade skaft och häl innan jag fått hans fotlängd uppmätt. Proportionerna blev lite knasiga!

Men, jag vet av erfarenhet (wow, jag börjar få sådan!) att formen inte behöver vara fel när man väl får prova på foten. Så, nu är sock-kompisen också på gång, i samma knasiga stil.


Jag har just plockat ihop det jag tror jag behöver för dagens bravader och ska snart bege mig hem till en vän.

I dag blir det Kool aid-experiment! Det ska bli så roligt!!

När jag kommer hem i eftermiddag är det packning som gäller. Tidigt på torsdag morgon bär det av till Leksand och stickstämma.

1 kommentar:

Inger sa...

Tycker inte formen ser helt fel ut.Skaftet ser ju smalare ut bara för att det är resår.