söndag, augusti 26, 2007

Platsar grisen i Top Model?

Idag har det blivit ett par timmars bilåkning, så jag har hunnit virka lite. Först fick grodan några varv till på sitt huvud. Grisen fick vara modell.

Jag har följt beskrivningen så gott jag har kunnat, och undrar faktiskt varför grodan ska vara äggformad... Nåja. Den får bli som den blir. Jag vill inte lägga energi på att repa upp och göra om.

Sedan virkade jag lite på det "hemliga", som inte är så hemligt längre. Det är en slags snurrig grej som jag tänkt ska kunna användas som halsduk. Till de som sett projektet och ändå tror att det ska bli en stickad mössa kan jag bara säga: Fel, fel, fel.

Fast det är klart. Ett konstverk måste ju få tolkas fritt av betraktaren. ;-)

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Precis, det här ser ut som en tv-serie på väg att födas... 'Pigs in Disguise' *skrattar*

Blir nog jättesöt!