lördag, augusti 18, 2007

Lördag

Här får ni se resultatet av flerfärgsvirkningen jag gjorde på stickstämman.Den övre remsan är andra försöket, och den blev rakare än den första. Har tänkt att jag ska göra ett armband av det någon dag.

Hade det inte varit för dessa virkökningar hade jag aldrig gett mig på att virka en sådan där boll-groda som jag nu börjat på. Ännu har jag bara behövt använda en färg, dock.

Har haft en så skön lördag hittills. Vaknade ganska tidigt av mig själv och passade på att baka lite frukostbröd. Efter frukost och tidningsläsande var vi iväg och handlade lite. Jag köpte några små, tunna virknålar på second hand. Får se om de är tillräckligt smala för att gå i några av mina pärlor. Är lite sugen på att äntligen kombinera pärlandet och stickningen nämligen.

Dessutom var det dags att skaffa nytt tyg till kökssoffan, och turligt nog hittade vi helt ok sådant på rea. Så, nu har jag zigzagat överdragstyg och klätt om soffkuddar, allt medan jag spelat Winnerbäck och sjungit med för full hals.
Det är härligt med "eget" rum!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt det måste vara med ett eget rum, som dessutom är ljust och fint nu. Ser med spänning fram emot att få se resultatet av bollgrodevirkningen.