lördag, augusti 25, 2007

Hantverksmarknad

Idag har det varit hantverksmarknad i min stad. Vi i Stickas lokalförening var där med en del utställda stickade alster och oss själva - för att visa att vi finns och för och sprida information om Sticka.Det var fint väder, om än lite blåsigt, och mycket folk i rörelse. Väldigt många tittade till på oss där vi satt på en bänk och stickade och virkade. Jag pysslade med mitt "hemliga projekt" och fick många frågor av typen "Vad ska det bli?", "Vad gör du?" och "Hur gör du?". Jag tror de glada färgerna på garnet drog till sig blickarna. Många log småroat åt mitt projekt och sa sådär liksom överseende "Ja, det var ju annorlunda." Någon konstaterade också att "Jaha, du virkar bara.", och det var ju helt sant... ;-)

En liten intervju från lokaltidningen blev det också idag. Vi får väl se om något hamnar i tidningen sedan eller inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också nyfiken på vad det ska bli.Hmm, undrar när man får veta..... Jo, visst är folk roliga!!

Anonym sa...

Jaha, det vanliga bladmönstret... *skrattar än*

Anonym sa...

Det var länge sen jag stickade så mycket fel som idag på marknaden :-) Fast oj vad roligt det var att få så mycket frågor och kommentarer om vad jag gjorde, hur jag gjorde, och att få höra "jaså var det inte svårare"

Trollmamman sa...

Måste bara prova - hoppas att du inte tycker jag skräpar ner din blogg med mitt test. Vill ju veta om jag fått till det med Blogger och G-mail nu... Sporrad utav syrran kämpar jag nu på med att få liv i mitt blog-försök.

Ta bort denna kommentar om du vill :-)