tisdag, augusti 28, 2007

Pussla och blocka

Jag fick pussla rätt mycket för att få plats med spadersjalen på mitt blockningspussel.

Nu är den iaf utspänd så gott det går, eller åtminstone så pass att jag nöjde mig.

Jag måste nämligen erkänna att jag inte tycker det är särskilt roligt att blocka. Speciellt inte sjalar. Det blir alltid snett någonstans, eller så blir sjalhalvorna olika och så får man börja flytta nålar..

Eller så har jag maskat av olika hårt på olika ställen som den här gången. Ena halvan hade därför kunnat få urtjusiga uddar, men inte den andra. Nu blir spetskanten därför mest lite vågig.

Dessutom borde jag nog göra som Maria och investera i något slags "blocking wires" så att man slipper försöka nåla raka kanter. Speciellt överkanten är svår att få rak, och inte vågig efter nålarna, när man börjar spänna sjalen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej visst är de tråkigt att blocka, jag hittade ett gamalt paraply som jag slaktade. Spröten blev väldigt bra som blocknings vajrar, bara att trä och fästa med nålar går mycket fortare och är lättare att få det rakt. Ett tips.
Sjalen blev fin.
Ha de gott.

Inger sa...

Jag tänker nog investera i ett pussel till.Sen är det bara golvyta som fattas.Familjen får väl hoppa om jag blockerar gångytor.

Anonym sa...

Jag tänker köpa vajrar på fredag, om M har kvar i butiken.

Jag tror vi ska ha en avmaskningsworkshop snart. Jag gör det för löst.

Kram och garnludd,

Strumpstickan sa...

Jag tycker det ser fantastiskt fint ut!