onsdag, augusti 08, 2007

Stashen liksom växte

Packningen jag hade med hem från Leksand var större, men lättare än den jag hade med mig dit. Garn har nämligen lägre densitet än frukt.

En härva Skimmer i nyansen "Bandhagen" från Wåhlsteds bara för de vackra färgerna, och för att jag inte passerar Dala-Floda precis varje dag.

Hur ska man kunna motstå att köpa en härva av Marias egenfärgade garn? Det fanns så många fina färger, men det var denna jag skulle ha. Och det fick jag.

Ett litet gosigt nystan merino från Stäkets fick också flytta med mig hem.

Fyra bollar underbart mjukt Sublimegarn från Garnhärvan. "Baby cashmere merino silk" är lika skönt i händerna som det låter. Jag vet, för jag har redan börjar sticka med det. Fort går det också på stickor nr 4. En rosa babymössa är nästan klar.


En härva svart Visjögarn (Östergötlands ullspinneri) också den från Garnhärvan. För att det är bra att ha, och för att jag kanske ska kombinera det med ombrégarn som jag redan har.

Till sist blev det också några smånystan med ett tunt tvåtrådigt ullgarn vars namn jag glömt. Det kommer iaf från Norge och säljs av Karin Kahnlund. Det var detta garn vi använde på kursen "Sticka med flera färger och våga klippa".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att se att det inte bara var jag som fick med mig garn hem. Karins garn heter spelsaugarn. Ta med dig några och ta tåg stickning till Sandviken. Det går direkt tåg från Linköping. Sängplatser finns här med och dörrarna är alltid öppna (när vi är hemma).

Anonym sa...

Ååååh Marias handfärgade....