måndag, november 12, 2007

Dragspel som svämmar över

Jag och Leftknit bestämde oss för att sticka varsin dragspelsbasker samtidigt och började i förra veckan. Så här långt har jag kommit på min:

Jag misstänker att min goda vän redan är klar. Hon brukar hålla betydligt högre sticktempo än jag. Hur som helst så sitter jag nästan fast här på 120 maskors omkrets. Jag ska upp till 160 maskor, men det blir lite bökigt eftersom jag inte har någon rundsticka i rätt storlek utan kör på strumpstickor. Det är rätt frustrerande att inte komma vidare förrän jag har en rundsticka i min ägo (jag har beställt en ;-)), för mössan är så rolig att sticka!

2 kommentarer:

Inger sa...

Det brukar ju vara snabb leverans därifrån,så du behöver nog inte vänta så länge.Fin färg på baskern.

Anonym sa...

Oh, väldigt fina färger på baskern!

Och jag håller med - den är väldigt rolig att sticka. Jag har en som av oförklarlig anledning blivit ufo... Illa! Måste åtgärdas!