torsdag, november 08, 2007

Skrivångest

Jag sitter och ska skriva paper om en del av litteraturen på min ena kurs. Jag tycker inte om det. Jag kan läsa, reflektera, diskutera, bolla med andra, göra mindmaps och sådant. Men det krävs orimligt mycket energi för mig att skriva vettigt när det handlar om sådana här inlämningsuppgifter. Och jag hyser ett orimligt stort motstånd till uppgiften.


Undrar om det handlar om att det blir för kravfyllt? Eller om att jag är självkritisk? Eller att jag bara inte tycker att det är så kul, helt enkelt.Men. Nu SKA jag sätta igång. SKA. Sen ska jag sätta på kaffe.


Edit: Hm. Undrar om det är så här en del barn känner sig när jag vill att de ska skriva en berättelse i skolan. För mig är det något helt annat. Men, det är det kanske inte för dem. I så fall förstår jag det oerhörda motståndet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår precis!!! för mig har det varit precis likadan under mina pluggår (och de har varit ganska många i perioder). Nej, praktiska saker är nog betydligt mera min grej.
Du klarar det!!!! Lycka till!!!!