torsdag, november 29, 2007

En kaka på en ananasskiva?

Skinkan var faktiskt inte så god. Vi får vänta tills de lite bättre julskinkorna kommer till butikerna. (Och nej mamma, det är inte en kaka ovanpå en ananasskiva man ser på bilden, det ÄR en julskinka.)

Idag ska jag plugga. (Verkar det gå bra?) Jag vill hellre myyysa. Jag vet inte vad det har tagit åt mig. Jag vill BARA sticka, och pynta och baka, och städa (!!!) och sticka lite till. Resultatet är att jag varken gör det jag borde göra eller det jag vill göra. Smart Fröken!

Ska bara visa er mina sockor så ska jag iaf öppna worddokumentet jag borde hålla på med sedan.
Jag är väldigt nöjd med att jag har kommit igång med socka nr två, och tagit mig förbi picotkanten. Inte för att den är svår att göra, utan för att den liksom är lite pillig, och det är tillräckligt för att jag ska dra mig för att ta tag i ett projekt.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina sockor du stickar! Är det en julklapp kanske?

Anonym sa...

Det blir så snyggt!

Jag har stickat en provlapp och förlagt garnet. Men det kommer kanske fram i den stora sorteringen?

Dödergök sa...

Å vad fint, visst är det ditt egenfärgade garn. Jättefint hur som hellst.

Anonym sa...

Nu har jag hittat garnet igen.
Och kom på att vi behöver ett mys-stick-lov nu. Pronto.

Anonym sa...

Har du färgat garnet själv? Det är därför det är så himla snyggt alltså. Häftigt!