lördag, november 17, 2007

Nattsudd

Tack för snälla kommentarer på mitt förra inlägg. Just nu är jag uppe mitt i natten och bloggar eftersom jag vaknade med värk i kroppen som gör det svårt att somna om. Jag har sådana perioder, speciellt nu när det är kallare ute och ibland vill jag liksom bara kräkas på det.

Så måste man ju få känna. Men, ibland behöver jag säga åt mig själv att glädjas åt allt bra jag har, och försöka tänka att morgondagen kan bli så mycket bättre. Därav mitt suddande i inlägget i går.

Faktum är att gårdagen blev bra. Bra dag på jobbet med goa ungar som skrattade tillsammans med mig när vårt NO-experiment misslyckades. Och som tyckte det var lika roligt när det lyckades.

Jag hann inte med något stickcafé. Jag prioriterade nämligen att ägna mig åt logistik så att killarna och jag kunde få en fredagkväll utan stress här hemma. Men, jag hann titta in på cafét och hämta min leverans från Garnhärvan.

Härligt mjuk silkeaplaca i en vacker röd färg. Den är nog lite mer klarröd i verkligheten, men det där beror ju på vilka skärminställningar man har också. ;-) Det ska förhoppningvis bli till en lite mindre sjal innan vintern är över.

Så fick jag också min första (!) rundsticka utöver Denisekitet. Hittills har jag klarat mig med Denisestickorna, men nu behövde jag en tunnare (3mm) sticka än de som finns med där. Igår kväll testade jag den på dragspelsbaskern, och jag måste säga att den var riktigt bra.

Dessutom hann Ilsefin trolla fram en Vouge knitting, som hon tydligen hade dublett på. Vilken härlig fredagspresent!!

För övrigt är det en rätt go´ känsla att titta in där på cafét och se ett helt långbord fullt av stickande VÄNNER. Bara en sådan sak är ju något att vara lycklig över!

Nu ska jag försöka sova igen. För jag ska väl inte börja fästa trådar på min basker...

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Sov gott på dej, ta chansen när värken säger att de är ok.
ska bli skoj och se sjalen senare, och din dragspelsbasker.

Ha en härlig helg på dej , Eva

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anonym sa...

Önskar dej en natt utan värk, kräk och grannar och med lagom mycket mys-sömn.

Jag hann med en hel mudd på jobbet idag, ska nu bara mäta den och vika in den och fortsätta... ja hur då? *älska freestyle*

kram!

Stickorren sa...

Kram på dig!