torsdag, november 01, 2007

Sticklovet fortsätter

Idag har jag haft sticklovsvänner här på lunch och lite stickning. Mycket trevligt!
Jag passade på att nysta upp den ena härvan sockgarn från i går. Men först ville jag fota härvan så att jag kommer ihåg hur jag färgat, ifall jag nu vill ändra något till nästa gång.Så här ser nystanet ut: Jag kan börja på ett par strumpor när jag vill nu. Har nämligen frigjort 2,5mm:s stickorna från pärlmudden jag började på igår.

Jag behöver tunnare stickor om mudden ska bli fin. Frågan är om det är idé att köpa så tunna bambustickor, eller om jag måste hänfalla till stålisar... Í vilket fall som helst är det stickshopping som gäller.

Här är förresten den andra omgången garn från igår. Mumsigt va?

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Så spänande med egen färgat garn.
Ha de gott, Eva

Anonym sa...

wow! vad härliga garnerna blev! Ska bli mycket spännande att se det uppstickat också! :)

Malin sa...

Vilka underbara färger!!!