lördag, november 24, 2007

Ångest och pepparkakor och presenter och sån´t

Jag har orosklump i magen. Nu närmar sig terminsskifte och i och med det ännu ett arbetsplatsbyte. Problemet är bara att jag inte vet var, med vilka, i vilken omfattning osv jag kommer jobba efter jul. Jag vet ATT jag kommer jobba, så jag är inte orolig för min försörjning, men jag vill börja förbereda mig mentalt nu. Och om min arbetsgivare tycker att jag ska undervisa i idrott på gymnasiet tex vill jag ha en chans att hoppa av... Så. Sambon läser platsannonser åt mig istället. Han är snäll. Så snäll att han inte behöver några pepparkakor.

Alldeles strax ska jag annars åka iväg till mitt gudbarn och hennes familj för att baka pepparkakor. Det ska bli roligt. Jag gillar att baka. Och jag gillar mitt gudbarn.

Och om jag sätter på en bra CD i bilen och sjunger högt hela vägen så är nog orosklumpen borta innan jag kommer fram!

Och på vägen ska jag klura på julklappar. Jag har bara ett par att köpa, men de är istället desto viktigare..

Förresten. Ni minns väl presentkedjan. Lena och E, jag klurar som bäst på vad jag ska hitta på åt er. Och det är ett ganska angenämt klurande. Men det kanske tar sin lilla tid. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag förstår dig verkligen! Man vill ju veta liksom.

Hoppas att bilsång och pepparkaksbak ger en god och långvarig ångestdämande

Kram!

Anonym sa...

Det är dåligt med sån kort framförhållning! Kram!

Lena sa...

Hej okända bloggvän!
Känn ingen stress med presentfixandet, vi/jag finns kvar!! Även nästa år, jag lovar! Ang. din oro i magen för framtiden; Du har inte provat stickning som ångestdämpande medel :)
Men sång o bakning är också bra medicin