tisdag, november 20, 2007

Flunsa, ljus och bambu

Nja. Inte klarade jag mig från baskiluskerna heller. I går fick jag åka hem från jobbet ganska rejält illamående, och dråsade ner i sängen för resten av dagen. Någon slags influensa är det, men jag har iaf sluppit sådana där obehagligheter som J höll på med i helgen. Jag nöjer mig så gärna med feber och magknorr och illamående och värk i kroppen.

Men det är bättre idag så jag har iaf fotat några av ljusen vi gjorde i helgen. De mest spännande är nog annars de som vi gjöt i ogenomskinliga behållare som creme fraiche-burkar och tomma plastpåsekartonger, för med de ljusen tappade vi kollen på vilka färger vi hade hällt i. Jag har dock lovat J att vi ska öppna dem tillsammans, så det är bara för mig att vänta tålmodigt tills vi ses igen.

Igår kväll piggnade jag förresten till lite i soffan när sambon kom hem och kastade det här till mig:

Det är det förlorade bambugarnet som äntligen kommit hit i ett paket från sambons vänner i USA, och några "choklad-kisses" som de också hade skickat med i hans paket. (Paketet innehöll också diverse andra prylar, men låt mig säga att det var de på bilden som jag brydde mig om ;-))

Tyvärr så var inte heller detta garn i samma färg som det jag hade beställt. Jag hade tänkt mig ett melerat garn (nr 138) men fick ett enfärgat (nr 148). Jag hade nämligen planerat att göra en diagonalhalsduk av det, men nu vete tusan vad det ska kunna bli... Några förslag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gör en diagonalhalsduk ändå, det ser lite blankt ut, och då kommer ljuset att ge snygga skiftningar.

Anonym sa...

Vilka fina ljus ni gjort. Var får man tag på ljusmassa och veke? Blir jättesugen på att försöka.

Fröken Fräken sa...

Jag har köpt ljusmassan och veken på Panduro. www.pandurohobby.se
( http://www.pandurohobby.se/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=041023 )

Eva i Halmstad sa...

Va fina ljusen var.
Spännande att inte riktigt veta hur de blir när det är färdigt.
Ha de så gott de går, Eva.

Anonym sa...

Jag tycker att garnet är superläckert, och kul med det matchande godiset :)

Fast jag förstår att du blir lite besviken när du förväntat dig något annat.

En diagonalhalsduk med pärlor som lyfter fram diagonalrutorna kanske?

Anonym sa...

Är du säker på att det inte var 139 du beställde?