torsdag, maj 25, 2006

Köksträdgård

Idag har jag pysslat lite på köksbalkongen. Förra året användes den inte så mycket, så i år vill jag göra den lite mysigare. Har tänkt att den ska bli min egen lilla köksträdgård. Är inte riktigt färdig, men nu finns där i alla fall:

Krusbär på stam. Jättefin tycker jag, om än lite sticksig med sina taggar. Detta + krukan blev den största investeringen.

Ampeljordgubbar. Man kan göra sig illa på denna också, iaf på ampeln, när man sitter rakt under den och sedan ställer sig upp. (Jag har testat.) Får se om jag hittar något sätt att hänga den på ett mindre farligt ställe senare.

En liten lagerbladsbuske. Bara för att jag tyckte det var roligt.

Dessutom har jag köpt några olika kryddväxter som ännu inte fått sin slutliga placering. Detta är min absoluta favorit - citrontimjan. Funkar till det mesta och jättegod till fisk!

Det var nog allt på balkongfronten. På syfronten har jag idag sprättat, och sytt in byxorna jag håller på med och sytt midjeinfodringen. Kvarstår att sy hällor, knapphål, samt att bestämma längd och lägga upp dem.
På stickfronten ser det ut så här just nu:

Snart dags för middag här. Over and out!

3 kommentarer:

Kristina sa...

åh vilken härlig balkong. Sätter igång tankarna på min egen lilla trädgård och veranda. Krusbärsträdet var häftigt =)

Kattmamman sa...

Va fint du har gjort - längtar till när man kan sitta ute i trädgården....

Anonym sa...

Vilken underbar grön oas du har gjort!