tisdag, maj 02, 2006

Nya needles

Idag har varit en BRA dag! Först hade jag trevligt på arbetet. När jag kom hem hade jag fått en avi om ett stort brev att hämta ut. Det var mina Denise interchangeable needles som D har tipsat mig om, samt ett nystan Opal strumpgarn. Är så nyfiken på att prova både stickorna och garnet. Har beställt dem från TAJ Yarns, och det gick på bara några dagar.
Efter att jag hämtat ut mitt paket så träffade jag trevliga stickerskor för en fikadate. Mycket trevligt! Ni gör mig glad! Jag hann också slinka in på garnaffären och köpa mig ett set bambustrumpstickor i rätt storlek, ifall jag inte kan vänta med att göra ett försök på Opalen. Egentligen borde jag nog öva på ett par sockor till i lite grövre garn först, men man kan ju inte alltid vara så förnuftig...

Något annat: Jag vill sticka en sådan här, bara för att den är så söt, men undrar om jag skulle klara ut det där med v-ringningen.

Inga kommentarer: