onsdag, maj 31, 2006

Randiga rör

Idag har jag lekt syslöjdsfröken en stund. Det var mycket spännande, och roligt. Men huh, det måste vara ett krävande yrke. Många små händer i luften var det... Efter detta begav jag mig hem till K som bjudit in till spontanstickning. Där var det underbart att få sjunka ner i soffan, mumsa på gott fika och låta stickorna fara runt lite. (Sorry för sticket i armen G, jag försökte inte tvinga dig att bli blodgivare, jag lovar!) Tack snälla stickkompisar, speciellt K, för ikväll! Det är så himla avkopplande att bara vara med er. Särskilt avkopplande blir det ju dessutom när rörstickningen bara flyter på.

Trots att flera mönster säger annorlunda så står det nu helt klart att detta sockskaft blir alldeles för smalt för mina vader/vrister, men vad gör väl det!??!Färgerna och ränderna gör mig glad i alla fall! Kanske var det meningen att någon annan, med smalare vader, också ska bli glad av dem?

3 kommentarer:

right hand sa...

Jag ska rörsta för rör-workshop. Jag vill ju också sticka av mitt Opalgarn nu!

Désirée sa...

Men du, de blir ju snygga handledsvärmare!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.