tisdag, maj 30, 2006

Tisdagstrött och Opalotålig


Idag är jag så trött. Har gått omkring som i en bubbla hela dagen. Ganska handikappande när man ska jobba... Måste gå och lägga mig tidigt ikväll. Håll tummarna för att det är tillräckligt för att jag ska vara i bättre form i morgon!

Ska redan nu gå och lägga mig platt på min tempurmadrass en stund. Ikväll vill jag ju börja på ett par opalsockar. Jag har hittat ett antal mönster för sockar/strumpor i garn av denna tjocklek, de flesta börjar med 56 maskor, men storleksangivleser och stickfasthet och tjocklek på stickorna är olika. Det låter kanske rimligt, men tyvärr varierar ovanstående faktorer på ett icke alls logiskt sätt. Gjorde stickfasthetsprov igår och har bestämt mig för att köra 56 maskor på stickor nr 3, så får det bli som det blir..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter du fast i rörträsket? ;-)

Snyggt Opal!
Sov gott. Jag är också trött. Det är vädret.
Men nu har jag bestämt att vi ska äta grillat, även om det får bli inomhusätning.

Kristina sa...

Håller med dig, man blir så trött av vädret. Gäsp.. kom aldrig ur sängen idag. Syns imorgon!