lördag, maj 06, 2006

Sköna maj är verkligen välkommen!

I går eftermiddag satt jag ute i solen och fikade och stickade med några vänner. Helt underbart! Mina armar och mitt ansikte har nu antagit en lätt rosa ton, och med undantag för näsan som är något rödare tycks jag alltså tom ha klarat mig utan brännskador. Stickade på den bruna sjalen, som legat på is ett tag. Det flöt också på, tack vare K och L som redde ut världens trassligaste nystan Drops alpacka åt mig. K lärde mig dessutom att tova ihop (eller hette det spotta ihop? :-)) ihop garnändarna, när mitt första nystan tog slut mitt i ett varv. Så himla bra! Nu vet jag dessutom varför folk går och bär omkring på sina vattenflaskor överallt! ;-)

Jag fotade lite med min mobil igår och tänkte ladda över bilderna till datorn nu. Naturligtvis kan jag inte hitta den rätta sladden. Hav tålamod stickvänner - jag ska nog hitta den så småningom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick inte heller "för mycket" sol igår, har dessutom spätt på lite på Omberg idag.

Men nu vill jag ju se VÅFFLAN!

Kristina sa...

Ja.. vart är min våffla.. jag väntar med spänning på bilden.