torsdag, augusti 03, 2006

Att virka på en gaffel


En god vän har inte bara skänkt mig det här häftet, hon gjorde sig också omaket att skicka det hem till mig, så idag damp det ner ett stort kuvert i brevlådan. Tack snälla M! Det var dessutom riktigt snygg färg på häftet...

I häftet var det väldigt tydligt beskrivet hur man gör själva grundmaskorna, så det var lättare att göra efter dessa instruktioner än de jag försökt med tidigare. Ja, för som ni förstår var jag ju självklart tvungen att prova lite direkt. Det blir inte riktigt så rakt och prydligt hela tiden, och det är lite småböktigt att få ett bra grepp om virkgaffeln. Jag funderar på om man inte hellre skulle vilja ha någon slags bordsvariant.

Nåväl. Jag tror nog att det ska gå att få kläm på detta. Och då ska det bli en workshop. Ty det har jag lovat! *sjunger*

Idag blev iaf resultet det här nedan. Något slags armband igen alltså.

8 kommentarer:

A sa...

Det verkar poänglöst. Vad ska man ha det till?

Anonym sa...

Åh! VAd kul! Har aldrig riktigt fattat hur gaffelvirkning går till, du får gärna visa vid tillfälle!

Fröken Fräken sa...

Vad man ska ha det till? Tja, man kan göra långa remsor som kan han att att täppa till truten på folk med. :-)

Anonym sa...

Vilken konstig fråga. Det syns ju på bilden på boken - dekorera tändsticksaskar!

A sa...

Ja! Jag som länge känt ett enormt behov av att dekorera tändsticksaskar! O, Fröken, giv mig snarast en privatlektion i denna ädla konst!

Mia sa...

Menar du en riktig gaffel? Och använda fler piggar än en samtidigt?
M(som fick många konstiga bilder i huvudet av ordet)

Fröken Fräken sa...

Oj, Mia, nej jag har inte virkat med en vanlig gaffel. Men DET hade varit en riktigt utmaning! ;-)En virkgaffel kan se ut på lite olika sätt, men i princip är det två pinnar som sitter ihop. (Och alltså kan likna en gaffel med bara två piggar.) Lite längre ner i min blogg finns bild på hur min virkgaffel ser ut.

Kattmamman sa...

Oj, vad du är kreativ, börjar bli lite rädd att du ska överanstränga dig, men om det krävs för att du ska starta igång en workshop, så gärna för mig - kommer gärna!