måndag, augusti 28, 2006

Att välja färg

Jag har alltid svårt att fatta beslut. Mer eller mindre svårt. Just nu våndas jag över den här färgkartan.

Jag har redan några nystan av Grunnebos tvåtrådiga ullgarn, och jag gillade de härliga färgerna. Jag blir glad av dem. Och man kan sticka stickegubbar med dem. :-)
Jag ska beställa ett par andra saker och vill passa på och beställa något/ett par nystan till, men jag har inget speciellt projekt. Jag skulle kunna ha det till vantar, tomtegubbar till jul, en tovad väska, muddar (naturligtvis), en höstsjal eller som dekoration i vitrinskåpet.

Men hur ska jag kunna välja färg??

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gör en tovad väska i mörkgrönt, med evetuella inslag i en ljusare nyans grönt. Kommer att bli supersnyggt!!

Désirée sa...

JORUSÅATT, jag våndas med samma problem!

Kristina sa...

Åh vilka färger! Ta en av varje =)

Anonym sa...

Håller med Kristina, en av varje!

Stickorren sa...

...om man börjar lite smått så kan man ju alltid komplettera senare med lite till..... två färger räcker ju alltid till ett par tvåfärgsstickade vantar t.ex.

Anonym sa...

Eller varför inte en tovad tavla i murriga ,härliga höstfärger! Jag tänker lite rost, lite gult ,lite orange med bruna inslag och som pricken över i - ett litet äppleträd i ena hörnet med stora runda röda äpplen. Och du - Det rinner nog en bäck rakt igenom hela tavlan.