tisdag, augusti 01, 2006

Stickträff

Igår kväll var det stickträff hemma hos A. Vi satt på hennes mysiga altan, under tak, och med filtar inom räckhåll, så vad gjorde det att regnet droppade och solen lyste med sin frånvaro? Vi hade jättetrevligt! (Vilket nog märktes på att somliga liksom aldrig ville gå hem. :-))

Mellan tuggor av mumsig ananaspaj och bläddrande i handarbetsböcker och kataloger så hann jag bla fästa mina små virkade blompluppar på halvvantarna. Så här blev de:

Nu kommer ni allt se vem det är som kommer när jag är ute och far i höst! De här var ju mest på kul förstås, men jag tror jag ska sticka mig ett par till så småningom, men i något mer neutral färg.

I går fick jag förresten också klämma lite på jättefint garn från Ullcentrum. Det hade så vackra färgskiftningar och blev så fint uppstickat. Så nu är jag förstås sugen på ett eget nystan, kanske i den här färgen, eller den här, eller den här. Eller kanske var det tre nystan jag var sugen på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina de blev! Riktigt coola tycker jag.

Ullcentrum verkar vara en guldgruva...

Stickorren sa...

Vad fina vantarna blev!
Nog för att ullcentrum är en guldgruva men vi har ju "vårat" ullspinneri i Ödeshög som har garn också.