lördag, augusti 19, 2006

Va? Har datorn en off-knapp?

Första arbetsveckan är avklarad. Som jag förutsåg blev det förstås mindre tid för både stickande och bloggande. Hade en vision om att jag skulle komma hem från jobbet och slappa med en stickning på kvällarna. Inte blev det så precis, jag snurrade mest omkring, donade med det ena och andra och vips var det dags att gå och lägga sig. Tur alltså att jag fick komma hem till Stickorren en kväll så jag fick ro att sticka lite! Den färdiga halvvanten ser ut så här:



I går bestämde sambon och jag oss för att ha en datorfri kväll på försök. Tanken är att detta ska vara ett återkommande fenomen. Vi lägger alldeles för mycket tid på att surfa om våra intressen istället för att ägna oss åt dem aktivt. Dessutom tycks man alltid fastna framför datorn när man väl satt sig där. Nåväl, igår satt vi framför TV:n istället. Alla kanske inte tycker att det är ett framsteg, men det tycker jag. Vi tittade ju iaf tillsammans! Och jag virkade, repade upp och stickade.



Har kommit igång lite med mohair-alpaca-sjalen igen. Den blev faktiskt en aning större igår. Och jag blev en aning hårigare...

3 kommentarer:

Désirée sa...

Jag håller med. Först tyckte jag att stickningen stal av min läsetid och nu är det surfandet som själ min sticktid. :(

Stickorren sa...

...åsså tycker man att alla andra hinner så mycket......men jag upplever det lite som att umgås med sina vänner!

Anonym sa...

Kul att höra att det går att stänga av datorn.......Man kan alltså göra annat oxå? Hoppas det håller länge... så att man inte bara är där igen, rätt som det är.... Kämpa på!