måndag, augusti 21, 2006

Do redo-projektet fortsätter

Nu har jag återanvänt resten av ena ärmen på lammullströjan. Efter flera timmars pyssel (jag är lååångsam, ni vet) har jag åstadkommit ett mobilfodral. Inte för att jag vet varför jag skulle behöva ett mobilfodral, men kanske kan det inspirera någon annan som faktiskt vill ha ett sådant. Ja, och så var det rätt kul att göra, förstås!



Langettstygnen tog oväntat lång tid, och ändå tyckte jag att jag äntligen fattat hur man gör dem, och att det gick ovanligt lätt. Ännu återstår att klura ut ett enkelt sätt att sy snygga hörn med langettsöm. Någon som har tips eller som kan visa någon gång? Spindelns kropp är applicerad (och stoppad en aning) med lite bortklippta tygrester från samma ärm.

Ännu återstår mycket av tröjan. Frågan är om jag ska göra fler saker nu eller inte. Kanske ska jag spara resten och anordna en Do redo workshop i höst?! Gaffelvirkningen är inte på full fart nämligen, så en sådan workshop kommer kanske dröja lite. ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jättesnyggt!
Ärmarna längst ner kan bli till pulsvärmare, "kroppen" kan bli en väska (varför skrattar du!?), ärmarna längre upp kanske benvärmare. Om det är något mönster på "kroppen" kan det bli en kudde, ärmarna kanske ett pennfodral...
/Maud

Anonym sa...

Kolla, Maud hade ännu fler tips till dej!

Men nu fick jag lite lust på en partyväska gjord av en av mina favvo-lammullströjor som är grå och väldigt sliten, men med spindlar på... WOW liksom! Kanske en pärla eller två också. Och en rosa blomma... *skojar bara*

Anonym sa...

hej!
Nu har jag hittat din blogg också. Ibland tar det lite tid för mig. Gillar detta doredo projekt. Hoppas att vi får tillfälle att ses snart.
/Sanna, hon som var med från början du vet.

Anonym sa...

Du är då för fiffig! Jättebra med en mobilvärmare till kalla och fuktiga höstkvällar! Läser som vanligt din blogg med ett leende på läpparna.