måndag, september 04, 2006

Nya saker på stickorna!

I dagarna blev min Rob roy-sjal klar. Började på den någon gång i våras, så det var ju på tiden. Har inte fäst trådarna ännu iofs. Det kanske jag gör till våren. :-)Frågan är ändå om jag kommer kunna använda den eftersom den hårar av sig så väldigt.

På eftermiddagen idag satt jag och letade efter ett lämpligt, snabbstickat, mönster till en liten trekantig sjal, att använda som halsduk framåt hösten. Så slog det mig: Rob roy! :-) Testar nu att sticka en ganska mycket glesare variant i Drops alpaca.

Det är tänkt att bli en present så nu gäller det att ligga i! Får låta mina andra nya projekt vila sålänge. Har annars nyss påbörjat en vante i Grunnebos tvåtrådiga. Den här vanten ska inte behöva bli tumlös hade jag tänkt.

Och så en halsduk i Järbos garn "Struktur". Ville så gärna testa att sticka "3rm 1am-resåren" eller vad man nu ska kalla det. Det blir bra, men det melerade garnet gör att maskorna/mönstret inte framträder så mycket.


Åh, det är så härligt med nya saker på stickorna! Jag är så sticksugen nu, men ojoj vad klockan är mycket igen. Bums i säng med mig!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om klockslaget stämmer går du och lägger dig tidigt,jämförelsevis,eller är det jag som inte har vett att ta hand om mig själv.

Anonym sa...

Om klockslaget stämmer går du och lägger dig tidigt,jämförelsevis,eller är det jag som inte har vett att ta hand om mig själv.

Anonym sa...

Mönstret syns visst!

Ang luddiga saker, jag har hört att man ska lägga dom i frysen. sånt där gamllt knep, men värt att testa. I en påse då, lämpligtvis. Typ över natten.
Kanske räcker det med att "skölja upp" sjalen? Vem vet. Snygg är den iaf!

Désirée sa...

ojojoj, vad mycket trevligt du har på gång.
Mönstret Rob Roy har jag aldrig sett. Är det något som ligger ute på nätet?

Malin sa...

Här händer det saker!
"Rob Roy"-sjalen är jättesnygg, synd att den luddar av sig.