söndag, september 10, 2006

Sockmönster

Ullin frågade mig idag om jag hade några roliga sockmönster. Det kan jag väl egentligen inte säga att jag har, eftersom jag bara testat ett par hederliga basic-sockmönster. Men nog finns det många sockar jag skulle vilja testa. Nu när jag har fått mina 2,5mm:s bambustickor och har ett passande garn så är det egentligen bara att sätta igång! Först måste man dock bestämma sig för VAD som ska sättas igång.

Är det kanske
More fun than cables-socks
eller måhända
Shetland lace rib-socks (nja, de verkar kanske lite luriga)
eller
Karens lace socks
eller varför inte
Little shell lace-socks?

Jag vet dessutom att jag ska ha något mer mönster på lut någonstans. Ska se om jag kan hitta det!

2 kommentarer:

Ullin sa...

Tack, dessa ger mig inspiration till garnpåsen som jag fyndat.

Kattmamman sa...

Ja nog är det socktider alltid! Vilket mönster skulle du rekommendera en nervös nybörjare som jag?