onsdag, januari 23, 2008

Jobb och jobbigheter

Puh. Det har löst sig med jobbet och jag får vara kvar på samma vik. på samma förskola.

Tur det, för hur ska jag annars kunna njuta frukterna av mitt hårda arbete? ;-)
Jag mös nämligen för mig själv idag när jag hörde "Skicka riset, tack." istället för "MEEER MAT!" från en pojke och när en flicka tvättade händerna med tvål utan att protestera med "Jag har ju bara kissat." Små saker kanhända. Men likväl viktiga i mina ögon.

Hemma ligger stickningarna huller om buller utan att jag riktigt tar tag i någon av dem.
Den här Diamonden tex har jag nästan glömt:
Jag är inne i en sådan där period när allting med diagram bli jättejobbigt. Eller, det är det nog inte egentligen om jag väl börjar, men motståndet är för stort. På samma sätt vill jag inte att tröjärmarna ska bli klara, för då måste jag ju börja med montering och att sticka halsringningen. Det känns svårt. Liksom.

Men, jag kanske kan ta några varv innan jag ska tillbaka till jobbet. Personalmöte ikväll.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å, du kan redan skörda! Bravo! Och grattis till din seger!

Strumpstickan sa...

Gratulerar till jobbet!

Frida sa...

Skönt att du får vara kvar. Finns inget värre än fröknar som precis lärt känna barnen får flytta därifrån. och för fröknar som precis kommit in i arbetet ska lära sig nytt, var är logiken.....

Inger sa...

Så skönt att höra.Grattis!

Anonym sa...

Vad bra att det hela löste sig. Inte illa att redan kunna njuta av frukterna. Bra jobbat verkligen! Ja, det är väl bara att säga grattis och lycka till med alla härliga ( och mindre härliga ibland ) barn.

Eva i Halmstad sa...

Så skönt att du får vara kvar. Grattis, de tjänar alla på.
Eva.

Nina BF sa...

Får gratulera till en något så när trygg framtid! Och den vackra sjalen du håller på med! Mycket snygg!