onsdag, januari 16, 2008

Puh!

Kurserna är klara! Under ett år har jag studerat på halvfart, för att få nya kunskaper om och nya perspektiv på mitt arbete. Det har varit mycket intressant, och givande på många sätt. Ändå känns det otroligt skönt nu när jag bestämt mig för att "bara" arbeta under våren. I och med mitt nya jobb får jag dessutom lov att ha fokus på en enda (om än stor!) barngrupp.


Nu ska jag inte behöva känna mig så splittrad mellan alla måsten och borden, och allt som jag ska "hålla koll på". Nu ska jag gå och jobba efter mitt schema, och då och då på några extra möten, men annars ska jag vara LEDIG. Vilken lyx.


En sådan här klätterställning har vi inte på mitt jobb, men det fanns en på mitt lekis när jag var liten. Jag gillade verkligen lekis. Och vet ni. Jag tror jag gör det ännu.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till avklarade kurser ! Å, jag kommer också ihåg att vi hade en sådan klätterställning på mitt lekis. Ser också med glädje tillbaka på lekistiden.

Eva i Halmstad sa...

Kommer ihåg att jag hade en flugsvamp på min krok på lekis, och så sjöng vi , Beatles, Yellow submarine.
Hur länge sen är de....

Malin sa...

Så skönt med avslutade kurser (GRATTIS!) och att du trivs på nya jobbet!
Hoppas att vi får tillfälle att ses snart. Kram!

Inger sa...

En sån klätterställning hade vi på mitt första dagis(som jag jobbade på).Jag har inte ens gått på lekis,sånt fanns inte på landet på den tiden.Det blev inget bak idag,det blev jobb.

Anonym sa...

Jag har inte heller gått på lekis, jag började ettan när jag var sju år och innan dess var det nog mest fri lek med grannbarnen.

Den där klättergrejen ser farlig och spännande ut. Klättra är inte min grej. Mera garn-lekis vettja! ;-)

Strumpstickan sa...

Vilken häftig ställning! Man skulle kunna sticka rutor efter modellen och sedan en botten och sen kanske få ett färgglatt litet hus?

Anette sa...

Nu kan jag inte hålla tyst längre. Jag har läst din blogg och tycker den är så urcharmig och när du drar fram den gamla hederliga klätterställningen de hade på mitt dagis blir jag så glad i själen. Du får mig att överväga att jobba på förskola, trots att jag pluggar till lärare mot äldre åldrar. Tack för en trevlig läsning! / Anette