lördag, januari 05, 2008

Trött men tacksam

Tack för era kommentarer om tröjprojektet! Ska fundera lite till, men det känns ju vettigast att repa upp ärmen. Det var förresten en smart idé att sticka båda ärmarna parallellt på samma sticka! Då lär de ju åtminstone bli lika långa, även om de blir korta. ;-)

Jag har just skrivit klart min sista inlämningsuppgift. Tror jag. Jag måste nog gå tillbaka och fila lite på den senare, när min hjärna kan förstå vad jag har skrivit.

Känner ni också så när ni jobbat mycket med en text? Att man till sist inte vet vad man skrivit? Om meningsbyggnaden är helknasig eller om man tom utelämnat det viktigaste?

Jag är egentligen inte helt nöjd. Men jag tränar på att inte alltid vara helt nöjd med allt, för då är risken att jag överarbetar allt jag gör.

Så. Någon slags grund är klar, och JAG ÄR SÅ BRA! (Det är otroligt viktigt med en god självbild vid all inlärning. Det skapar goda cirklar. Det har jag just läst.)

Nu ska jag gå och lägga mig och SOVA och hoppas att den här förkylningshuvudvärken försvinner. Då kanske jag kan ta tag i den där läskiga tröjan igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du övar på att allt inte måste vara så himla bra. Jag hålle rockså på att lära mig det. Inte helt lätt, men det går bättre och bättre. Krya på dig nu! Och du.... tröjan blir nog bra till slut.

Unknown sa...

Ja, positiv tænkning!!!