lördag, januari 19, 2008

När det "tormar"...

...bakar fröken nya dinkelfrallor och tänker sedan ge sig ut i blåsten och handla.
Mitt kusinbarn är numera en näst intill vuxen kille, men när han var liten och gick på kyrkans barntimme lärde sig han en sång som innehöll raden "När det stormar, när det stormar." Han gick sedan omkring och sjöng "När det tormar, när det tormar" titt som tätt.

Fastän jag själv inte kan sången (jag har inte gått på kyrkans barntimme), och bara hört mitt kusinbarn sjunga någon enstaka gång för evigheter sedan så händer det att de där raderna poppar upp i mitt huvud. Särskilt en sådan här "tormig" dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå, det är en favvosång fortfarande! Och barnen jag tänker på sjunger "tojmaj".

Jag sjunger den för dej nån dag! Kram!

Anonym sa...

Haha, här har det också poppat upp "när det tormar " i huvudet. Har ju inte heller hört hela sången, men du får väl sjunga den för mig, när E har sjungit den för dig.

Anonym sa...

Haha...jag tänkte när jag läste rubriken "men..det är ju J:s sång". hihi..jag ser och hör honom framför mig. Synd att han inte vill sjunga den nuförtiden;-)

Kusin A

Strumpstickan sa...

Så underbart med hembakt bröd i blåsten:)

Anonym sa...

Hm, fel årgång här, märker jag... och inte har mina ungar gått på kyrkans barntimme heller... scouter var de, en tom länge och var tom ledare... men, där var det inte något om stormar, nej... annat sjöng de dock gärna och ofta I BILEN ;) Ja, dagislåtar också, hihihi...
Hm, men brödet där tar jag gärna del av, tack... och stormade kanske man kan säga att det gjorde här igår också... Någon som tror av vi nu verkligen bara MÅSTE göra något åt vår skorsten på taket (var nu den annars skulle befinna sig...) i sommar? Problemet är bara att den behöver muras om under tak dessutom - som de brukar göra ;) och även taket - dvs tegelpannor - behöver bytas ut... har gammalt tvåkupigt rött tegel på gamla delen av huset och svart plåt som ser ut som tegel på nybyggen, urk... ska bli svart betongtak ;) Dvs, ser ut som svart tegel... Jag ser pengarna flyga och fara och garninköp minska i massor... snabba mig att hamstra? ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som kanske behövde baka mer bröd hemma och spara några ören? Ja, om man nu verkligen gör det... så sällan jag äter bröd själv, men jag gör det ibland ;)
Blogger borde ha stopp på sina inlägg... för mig går det sällan att få stopp på när jag väl har börjat ;)