söndag, januari 06, 2008

På´t igen!

Nu har jag repat upp ärmen, och börjat om. Jag satsar på tre-kvarts-långa ärmar. Efter att ha doppat knytbanden (som iofs dinglar från bystpartiet någonstans) på tröjan jag har på mig i frukostyoghurten känns det som ett väldigt bra alternativ.

Jag stickar nu båda ärmarna samtidigt. Väldigt smart. Men lite rörigt innan jag märkte upp den ena ärmen så jag kunde hålla reda på vilken jag redan stickat, och åt vilket håll.

Jo, för på en rundsticka åker två separata stickningar liksom RUNT, och byter sas plats med varandra. Fastän mitt mål är att sticka fram och tillbaka. Och jag må vara osmart, men när jag hade lagt ifrån mig stickan uppstod dessutom viss förvirring från vilket håll jag skulle sticka. Det var fullt möjligt att börja i båda ändarna.

Nåväl. Problemet är löst. En liten blå garnbit var allt som behövdes.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejapå fröken!

Kristina sa...

Heja fröken. Tufft av dig att repa upp och börja om. Skickar stöttningsenergi från mig. Här freestylas det förfullt.

Anonym sa...

Pust! Jag blev ju alldeles svettig av att bara läsa om dina våndor! Tycker du har löst problemet bra och lösningen ser bra ut so far! Hoppas mina "heja"-rop och handklappningar hörs ända hem till dig! *spark där bak för lycka till*

Anonym sa...

... eller så skulle man ju kunna markera på stickorna..? ;-)