tisdag, juli 21, 2009

Ja, det var en dag i juli

Idag har det varit regnigt och blåsigt och jag har lufsat runt här hemma i vanlig ordning. Skulle ju kunnat läsa eller se på någon film eller... Men nej, det är jag för rastlös för sådär mitt på dagen. Jag var tvungen att göra något som gav något slags synbart resultat för att inte få psykbryt. Alltså bakade jag mig en limpa så jag hade färskt bröd till eftermiddagsfikat.

Jag hade gärna bakat två, eller bakat något mer, men det finns det tyvärr inte plats i frysen för.

Sedan lyssnade jag på radio och sorterade ett gäng tråkiga pappershögar. Och så inventerade jag delar av mitt tygförråd och hittade en del intressanta saker. Bla en massa ganska små bitar velour i olika färger som jag vet att jag tänkt sy Kalikåfigurer av. Måste nog låna de där Kalikåböckerna på bibblan i höst igen...

Nu ska sambon och jag inta soffan och titta på en film och jag ska passa på att sticka vidare på filten. Idag kom nämligen det kompletteringsgarn jag beställt från Göteborg. Bra service!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad mycket fina figurer det fanns att sy. Har du inte ork`/ ro att sy nu ? Kan iof. förstå det isåfall.

Sommarfröken sa...

Tack för internet i mobilen!! Måste kika in ofta för att se OM bebisen har gett sig till känna! Det är ju så spännande! Ha det bra! Kram!/Sommarfröken, just nu på äventyr i södern!

Inger sa...

Du får gärna låna böckerna av mig,jag har båda två och har sytt en del av krabaterna.