söndag, juli 05, 2009

Långsam tillväxt

Jag har inte stickat alltför många timmar de senaste dagarna, men filten växer iaf så sakteliga. Fortfarande ser den dock ut som (ganska gigantisk) rasta-basker där den hänger på rundstickan. Min 2,5-åriga syskondotter som var på besök härom dagen frågade "Vad gör du?" och jag svarade "Jag stickar. Jag gör en filt av det här garnet." Tydligen var det en mycket märklig aktivitet för frågan återkom många gånger under dagen...
Snabbare än filtens tillväxt går dock dagarna på räknaren här till höger. Det känns jättekonstigt att det plötsligt står "19 dagar kvar". Jag har svårt att förstå att bebisen faktiskt egentligen är färdig att födas precis när som helst, det känns nämligen som den borde bo ett bra tag till i min mage (det gör den säkert också.). Det är iaf skönt att det bara är ett par dagar kvar till sambon kommer hem från jobb i utlandet!

4 kommentarer:

Annika sa...

Tuff filt. Hade jag tid och sticklust och behov skulle jag inte kunna hålla mig från att testa själv. Jag packade just ihop lite pyttekläder och annat bra-å-ha i en påse till dig. Du får komma och hämta den innan du ploppar, och se om jag kanske har mer du vill ha. Jag drunknar i urvuxna bebiskläder just nu...

Anna sa...

Filten blir säkert jättefin! Vad spännande när BF närmar sig sådär!! :-)

Hoppas babyn kommer inom utsatt tid så du inte behöver vänta så länge i sommarvärmen. Det är inte roligt att gå över tiden...

Sticka lugnt!

Inger sa...

Ska han hålla sig hema ett tag sen?Appropå filten så är jag jättesugen på att börja på en jag också.Var ju och hälsade på en mage när jag var på Öland.

Anonym sa...

Jag gick över i fjorton dagar med mitt yngsta barn, fick två mysiga veckor då alla var så nyfikna. På jobbet jublades det när jag dök opp dag efter dag. Till slut började vi alla undra om det skulle bli något? En härlig tid att tänka tillbaka på. Kine