tisdag, juli 14, 2009

Tisdag

Det känns fint med lite blåbär i frysen. Fast finast är nog ändå att sambon både visste ett blåbärställe (Tack för det, totalförsvaret.) och följde med mig ut och plockade. Det är inte så fruktansvärt besvärligt att plocka blåbär med mage om man bara tar på sig extremt oömma kläder och sedan kryper omkring på knä i skogen. Nog för att jag blev rätt trött och ond i ryggen ändå, men det är helt klart en smidigare metod än att stå framåtlutad, även för ickegravida.
Jag är allt lite sugen på att ta en sväng till, men idag hinner jag nog inte för jag har barnmorskebesök inbokat i em.

Istället så säkerhetskopierar jag delar av min hårddisk. Borde gjort det för länge sedan förstås, men fick ändan ur tack vare Fosco. Undrar vad mer jag ska hitta på idag?! Tydligen inte publicera nya foton på mina projekt iaf, eftersom USB-porten är upptagen av den externa hårddisken...suck. Nåja. Jag får återkomma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Funderade nog på hur du lyckades plocka blåbär med din mage. Nu vet jag :-)

Anonym sa...

Vad tuff du är, tio dagar kvar = han/hon kan komma när som helst, och du kryper i skogen och plockar blåbär. Jag ler:) :) :)
Kine.